Etykiety

foto (369) music (101) osobiste (284)

wtorek, 22 września 2009

podróż na wschód

Dłuży się noc
Uciekły z rąk latarnie
Dlatego znów podróż na Wschód
Podróż na Wschód.

...śpiewał kiedyś Tomek Budzyński na jednej z najlepszych polskich płyt wszechczasów.
Dzisiaj wstałem wcześnie rano i pojechałem na Wschód. Widać że jesień już się zbliża. Pola i lasy gęsto zroszone, światło mgliście się rozprasza. Aż chce się przystanąć i pójść w długą. Pamiętam jak czytałem kiedyś wywiad z Gajosem, który lubi sobie poza pracą pofotografować. Powiedział takie zdanie, że najlepsze zdjęcia widać przez okno samochodu gdy się nim jedzie i na dodatek człowiek się spieszy i nie może się zatrzymać. Trochę racji w tym jest.
Poza przyrodą na wschodzie same spowolnione klimaty. Spowolnieni rolnicy stojący pod spożywczakami albo siedzący na furmankach, spowolnione krowy szwędające się po drogach. Na polach zaczyna się palenie traw. Krajobrazy jak na ostatniej wystawie Krzysztofa Hejke, którą miałem okazję oglądać, ze zdjęciami z Kresów.
I jak tu się spieszyć.

Naprawdę Wschód jest za daleko
Lub nie ma go wcale
Mówili znawcy.
Jeśli zdobędą świat
Odwrócę twarz
i chyba zostanę górą
gdzie ponad nic nie ma

Armia - Podróż na Wschód

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Moje obie Babcie, niezależnie od siebie, miały odkąd pamiętam tego typu obrazy na ścianie (a la wczesny Chełmoński, Malczewski). Wywarło to na mnie przeogromny wpływ. Patrzę na zdjęcie i aż mnie ściska...