Etykiety

foto (369) music (101) osobiste (284)

wtorek, 14 stycznia 2014

Facing The Other Way - The Story Of 4AD

Kontynuując wątek z poprzedniego posta...
Mój muzyczny gust kształtował się w latach 80-tych. Punk, zimna fala, Jarocin, Tomasz Beksiński - tego typu "zjawiska" ryły moje nastoletnie zwoje mózgowe. W grupie tej bardzo ważną rolę odegrała też kultowa wytwórnia 4AD. Ivo Watts-Russell - jej założyciel, a także producent i muzyk okazał się jednym z największych wizjonerów w historii rocka, a w działce indie być może i najważniejszym. Co zresztą potwierdza się do dzisiaj, gdyż wytwórnia wprawdzie już bez Ivo, nadal po 35 latach z powodzeniem funkcjonuje.
Z dużą radością zamówiłem więc jesienią zeszłego roku wydawnictwo pod tytułem - Facing The Other Way - The Story of 4AD.


Limitowana edycja składa się z ponad 600-stronicowej książki autorstwa Martina Astona - w zasadzie pierwszej porządnie spisanej historii 4AD, oraz dwupłytowej składanki zawierającej jedne z najważniejszych utworów zespołów, które Ivo wynajdywał i wydawał. Cocteau Twins, Dead Can Dance, Clan Of Xymox, Bauhaus, Birthday Party, Modern English, Lush, Wolfgang Press, Mojave 3 i wiele innych. Praktycznie każdą z tych kapel można by dzisiaj nazywać kultową, co świadczy o niezwykłej wyobraźni i wrażliwości Russella.
Dla mnie to najważniejsze "niestandardowe" wydawnictwo muzyczne zeszłego roku.

Na dodatek jako tło do jednego z utworów ze składanki, znajdującego się na jutiubie ktoś wkleił foto Francesci Woodman. Muzyka z fotografią przenikają się na każdym kroku.

1 komentarz:

Nadja pisze...

I always LOVED the Cocteau Twins, thanks for the reminder, I feel like 25 again now!
Bring on the rest of this great day, I'm ready for it!
:-))

Love Francesca Woodman, too, of course!

Greetings!